Innan du funderar på att göra om...byt ut mattan!

Att skapa ett nytt rum behöver inte betyda att du måste göra om allt från grunden, när jag säger det menar jag målaväggar,golv,tak och byta ALLT. Utan det kan räcka med att byta ut mattan så kan du ha fått ett helt nytt rum. Att skapa en ny känsla av rummet innebära också att du inte behöver byta allt utan du kan bara byta tex gardinerna. 

Det är ju precis det man gör vid tex jul och påsk. Vi byter ut en gardin till gult eller rött och helt plötsligt har vi fått en helt ny känsla/stämning i rummet.

Så om ni är less på ert rum och vill göra om. Innan ni gör det.. fundera först ut vilken känsla ni vill få fram i rummet. sedan tänker ni ut på vilket sätt ni vill få fram den känsla.

Exempel.) (försök leva er in själv i bilden, eftersom att jag inte har någon bild att visa så försök förreställ er detta)
Ett rum består utav beigaväggar och en mörkbrun fondvägg, ljust parkettgolv och vitt tak. Just nu har du ingen speciell accentfärg. Du tycker nu att rummet känns ganska tråkigt och vill få in mer liv i rummet.
Det viktigaste nu är att få in rätt färg. Köp/skaffa en mata med en stark färg. Tex rosa eller grön.

 

På sängen ska du ha ett sjö av kuddar i olika storlekar och färger.



VÅGA. Det finns igentligen inge rätt eller fel, huvudsaken är att du trivs med det!

Genom att bara göra dessa två kommer du atomatiskt få ett helt nytt rum. Det är klart att man kan köpa till så mycket mer en bara dessa. Men de två räcker faktiskt för att du ska få en helt ny känsla. Önskar jag hade en bra bild på det här som jag kunde visa. Det är synd att jag är så dålig på att rita annaras hade jag ritat vad jag ser i mitt huvud och visat det för er.

Det var dagens tips nu måste jag försöka plugga lite.
Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0