En läskig hädelse på Koh kood

Hej hej hej!
SItter just nu ute och tittar på solnedgången. Som jag nästan gör varje kväll börjar faktiskt kännas ganska tjatit om inte annat tråkigt eftersom att jag inte får dela den mysiga stunden men den kille jag tycker bäst om!
Det vart inget bada för mig förut. Så jag har alltså inte badat eller solat på hela dagen. Vet inte varför kanske fortfarande är lite åksjuk sen båtresan. Hotellet är fint och STORT. Stranden är mysig och det bästa av allt är att jag har internet. Har kännt mig helt lost utan internet de här dagarna. Nu kan man i alla fall ha kontakt med vännerna där hemma det kunde jag inte alls förut.
Börjar få en hemsk hemlägntan. Det är bara två veckor kvar nu. Vi säger bara men för en normal svensk är det bara början på en semester. De här tre veckorna har gått ganska fort tycker jag. Men om man tänker på hur mycket man hunnit med så känns det ändå som att det kan ha gått tre veckor.


Bild från koh kood


Tarzan i djungeln


Det vi har hunnit med att göra de dagarna jag har varit utan internet är att vi har haft masviss med soldagar. Vi har riktgit latat oss framför havet i varsina solstolar. Vi har bott på en resort som heter The beach natural restort som ligger på Koh Kood. Där var vi även för tre årsen och våran käre gode vän sompong (vet inte hur han stavas) kände igen oss. Där har vi tillbringat åtta nätter med fantastiska människor. Det var bara nya servitriser som var precis lika snälla och söta som de som var där innan. När vi åkte idag stog de alla och vinkade av oss i pirren och kramade om oss väl. Vi saknar dem nästan redan. På Koh kood hade vi moppe äventyr!!! Första dagen när vi skulle upp och titta på ett gammalt träd hörde vi att det började mullran lite. Vi tänkte inte så mycket på det eftersom att vi var ganska vana med det. Men sedan kände vi en enda lite regn droppe och det var början på allt. Efter tre sekunder efter den första droppen kom det världens skur. Jag tror inte att det har regnat så mycket någonsin i sverige. Vi försökte åka i stört skuren för att hitta något ställe där vi kunde ta skydd. Vi fick ta skydd i en lite butik. Där satt vi och var rädda!!! Det oskade och blixtrade samtidigt och jag trodde vattnet skulle gå igenom taket!! Efter ett tag hörde vi hur blixten slog ned i elskåpet på huset. Vi skrek av fasa det var mörkt i butiken och började lukta bränt. Usch det var riktigt läskigt. Det började som tur var inte att brinna. Vi satt i butiken i över en timme. Vi lever i alla fall och det är ett gott tecken! :D Sedan resten av veckan har vi gjort masviss med små äventyr som jag inte tror är så intressant att läsa. Men vi har haft det bra och vi har verkligen kommit ner i varv.

Ska kolla färdigt på solnedgången!
puss o kram
//

Kommentarer
Postat av: Älsklingen

sluta titta på solnedgångarna då ;D spara det tills i sommar. så kan vi kolla på dem tillsammans :) jag älskar dig. hopas du får dig en god natts sömn pusssssss<3

2011-03-26 @ 20:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0