Lill-lörda

Hallå!
Idag är det lill Lördag och det ska jag fira med film med syrran och kanske något gott att äta.
Vi ska titta på den underbara filmen En riddares historia. Orginal titel Knight's Tale.





''William Thatcher är en vanlig bondpojke, han är också väpnare till en ädel riddare, Sir Ector, som slåss vid tornerspelen. William har sedan han var barn drömt om att få vara en riddare och slåss med lans. När hans mästare dör av en märklig tarmsjukdom ser han chansen att tornera. Det enda problemet är att man måste vara av adlig börd. Med hjälp av sina två väpnarkollegor Wat och Roland samt en diktare vid namn Geoff antar William därför namnet Sir Ulrich von Liechtenstein. Han blir bättre och bättre och en ung, vacker dam, Jocelyn, fattar tycke för honom. De blir långsamt involverade i en kärleksaffär, men en svartsjuk greve står i vägen för dem. Denne greve drar sig inte för döda William för att få den unga Jocelyn. Dammet yr, lansarna spetsas, visiren fälls ned, detta är riddarfilm när den är som bäst''

Låter det inte helt underbart :D?
Men innan vi ska se denna underbara film som jag verkligen rekomenderar så ska jag titta på bondesöker fru.
Jag älskar svenska tv-såpor. Är helt galen i ensam mamma söker, bonde söker fru, robinsson och Hollywood fruar. Ja men ni fattar ;D
Måste kila nu ska plugga en stund innan de börjar.
Puss o kram 
//
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0