Tänk dig bort till en sandstrand..



Jag är så himla arg.. och det som är så ''roligt'' är att jag inte riktigt vet varför jag är så arg.
Jag känner bara för att försvinna från livet ett tag. Resa utomlands med mig själv helt ensam, bort från allt och alla, bara ta hand om mig själv. Nu låter jag väldigt egosentrisk men visst låter det inte skönt?

Tänk dig bort till en vacker sandstrand, vattnet är helt blått och du ligger i lugn och ro med din goda drink med paraply i glaset och du har bara dig själv att tänka på..
Inga jobbiga föräldrar som tjatar på dig att du ska göra dina läxor,städa ditt rum eller plocka ur diskmaskinen.
Du har inte några små syskon som tjatar och skriker på att dom vill leka eller som skriker bara för att retas och göra dig irreterad. Utan du har bara dig själv att tänka på..
Jag tycker att den tanken var gansak underbar just nu.

Aja nog om det nu ska jag snart se på en film som heter What a girl wants jag har sett den förut och den är sjukt bra. Men det var ett bra tag sen nu. Jag hoppas den är lika bra nu som då ;)




Daphne Reynolds (Amanda Bynes) lever ett fritt och självständigt liv i hjärtat av New York. Hennes mamma, sångerskan Libby (Kelly Preston), älskar henne över allt annat och världen ligger för Daphnes fötter. Ändå känner Daphne att det är något som fattas i hennes liv och hon vet vad det är. Hon är 17 år, men har aldrig fått träffa sin pappa. Ska sanningen fram känner hennes far, Henry Dashwood, inte ens till hennes existens, vilket Daphne nu bestämt sig för att ändra på. Men mötet med Lord Dashwood (Colin Firth) blir inte riktigt som hon tänkt sig. Han tillhör gräddan av gräddan av den brittiska aristokratin och Daphnes ankomst skapar inte bara rubriker i den brittiska skvallerpressen, det hotar att underminera Lord Dashwoods politiska karriär. Daphne ställs inför ett ultimatum, anpassa sig till det brittiska societetslivet - eller försvinna ur Lord Dashwoods liv. Men en tjej som hela sitt liv lärt sig att hävda sin självständighet ger inte upp utan strid...

Jag snodde den ressencionen jag har inte tid just nu och skriva min egen för jag vill se på filmen själv. Men verkligen värld att titta på :)
puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0