Höstlovets naktdelar...

Jag tänkte på en grej förut..
Alla elver som går i en skola längtar enormt mycket till höslovet (inc jag)
men alla lov som man har kan också bli en ganska stressig proces.
Varför?
Jo för att när man är ledig från skolan vill man hinna med så mycket som man bara kan för att få ut så mycket som möjligt av sin ledighet. Men det är egentligen inte det som är meningen med att ha lov. Man ska vila upp sig och vara pigg och glad sedan när skolan börjar igen.

Jag kan säga att mitt höstlov har varit ganska så fullbokad med masvis med skoj. Men jag har även gått emot min egen hälsa. Jag har varit ute med mina kompisar fast jag egentligen inte orkar. Varit uppe sent och klivit upp tidigt för att hinna med så mycket som möjligt. Det är bara några exempel på vad man kan gör för fel.

Inte bara nog med det mamma,pappa och kanske andra i familjen blir drabbade om man aldrig är hemma och dom tjatar på att du ska komma hem, men du vägrar för du ska göra det du vill, för det är ditt lov! men du blir ovän med familjen för dom tycker du är egoistisk och bara tänker på dig själv och inte på dom där hemma...
haha jag vet inte men jag kan föreställa mig att det mycket väl kan gå till så i en familj..

Så mitt råd är att ta ledigt från alla aktiviteter en dag och var hemma med familjen och vila upp dig, det mår både du och din familj bra av! :)




Puss o kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0