Inte lätt att vara stora syster i alla lägen

Att vara storasyster är inte alltid så lätt. Man slåss mot en kamp hela tiden att vara så vuxen som möjligt och vara en god förebild men att vara tonåring med massa hormoner är det inte alltid så lätt att hela tiden försöka vara så vuxen som möljligt.
Vill ni ha ett exempel på vad jag menar ?

''För några dagar sen när jag och min underbara lillebror satt bredvid varann i bilen vilket inte ska leda till några problem men det gjorde det. Han älskar att reta mig och göra mig arg. Så han satte igång så fort vi körde iväg med bilen. Började säga massa saker som ja är rätt sårande om han skulle ha menat allt men han säger så bara för att göra mig arg. Jag svarade honom inte utan lät honom hålla på, jag tänkte på ett ''vuxet'' sätt att om jag låter honom vara tröttnar han till slut och lägger av. Trodde kanske lite fel då. Han gav sig inte utan började klösa mig istället över hela armen. Vilket gjorde ganska ont fick stora röda märken efteråt. Då kunde jag inte håla inne allt längre så jag bad honom sluta, han hade nu nått de han ville att jag skulle bry mig om vad han höl på med. Vilket gjorde så att han fortsatte för nu hade han fått min uppmärksamhet. Han klöste hårdare och slog mig nu också nu vart jag rasande alla ilske hormoner kom på samma gång bad honom en sista gång sluta men det gick inte jag var tvungen att försvara mig hade faktiskt till och med börja blöda på ena armen. Jag raskade om hela honom, vilket jag inte ville men han lyssnade inte det var nog tonåringen i mig som kom fram. Det som är så himla roligt är att det var bara jag som fick skäll efteråt. Mamma sa
-Du är stor malin så du ska kunna klara av sen sådan situation.
Då blir man ju jätte glad när man verkligen försökt att hålla sig från att göra nått. Kände mig kanske då lite orättvist behandlad för att bara för att jag är ''stor'' ska jag veta bättre.
Men de är klart jag älskar min lillebror enormt mycket och han är i en jobbig trots ålder på 6 år.
Hoppas ni förstår i alla fall varför jag kände mig orätvistt behandlad.



Lillblond

Men nu ska jag gå
puss o kram
/meriksson

Kommentarer
Postat av: Hanna ♥

Hejhej :)



Vilken gullig blogg du har :)



Kraam :)<3

2009-08-21 @ 15:26:46
URL: http://lillaajaag.blogg.se/
Postat av: andrea

sv: ja eller hur:) dom är helt underbara!!

2009-08-21 @ 15:51:45
URL: http://lovethestyle.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag med verkligen :D



Rösta gärna 5 stjärnor på mig i veromodas tävling & tyck gärna till s¨å blir jag jätteglad.

http://www.yourmoda.se/bloggar/Show.aspx?id=1327

2009-08-21 @ 20:14:12
URL: http://seelmic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0